Topkapı Sarayı (Topkapi Palace)

İstanbul da ilk nereden gezmeye başlanmalı diye soracak olursanız ilk Topkapı Sarayı derim benim ilk ziyaret ettiğim yer değildi fakat tekrar tekrar gitmek istediğim yerler arasında 🙂 evet buraya nasıl gidebiliriz öncelikle buraya gelmeden Gülhaneyi ziyaret edebilirsiniz parkın havası inanılmaz orası ile ilgili de ayrı bir yazım olacak muhakkakç Başta buraya gelmeden yokuş yukarı biraz çıkarak egzersiz yapmış oluyorsunuz 200 metre ileride saraya ayak basmadan askerlerin nöbet tuttuğunu gördüm başta biraz şaşırdım genelde Türkiye ‘de askeri bölgelere ait yerlerde askerlerin nöbet tuttuğunu görüyordum ama tabii biraz düşünecek olursak Osmanlı dönemin de de askerler sarayı koruyup nöbet tutardı ne güzel ki günümüzde de tarihi mirasımız bu şekilde korunuyor biraz daha yürüdükten sonra hemen sol tarafınızda sarayı görüp o an kendinizi bir filmin içinde gibi hissedebilirsiniz o anki gördüğüm o manzara bana boğaz manzarasından daha güzel görünüyordu çimenlerin yeşilliği ağaçların büyüklüğü ve kuş sesleri tıpkı filmlerdeki saray havası gibiydi.

 

Leave a comment