Kiev (Kyiv)

Kiev , Ukraynanın Başkenti ve toplam 2,7 milyon nüfusa sahip olan büyük bir şehir başta biraz Ankara’yı andırıyor ama şehri gezdikçe adeta Yunanistan’ı andıran özgün bir görünüme sahip heykel figürleri hemen hemen her yerdeç İngilizce konuşan kişilere çok az rastlayabilirsiniz geneli Ukrayna dilinden ziyade Rusçayı daha çok kullanılıyorç Kuzeyinde Rusya ile savaş içerisinde olduğundan yaşam ucuzlamış durumda yani Türkiye ile hemen hemen aynı ulaşım rahat genellikle halkı uklon denilen cep telefonu uygulaması ile gideceği yerleri bulunduğu yere haritadan ekleyip yakınında olan taksinin onay vermesi ile navigasyon dan nerede olduğunu rahatlıkla görebilir tabii önerilen fiyat eğer düşükse ve onay almamışsanız siz daha fazlasını önerip hemen onay gelmesini sağlayabilirsiniz böylelikle kaybolmadan gönül rahatlığı ile istediğiniz yere gidebilirsiniz bir değişik gelen tarafı ise marketlerde kasa da size sorulan soru poşet ister misiniz? başta biraz garipsedim meğerse ki çevreyi koruma amaçlı poşetlere ekstra para ödüyormuşsunuz fazla bir miktar değildi ama şuan hatırlayamadım geneli ya çantasına yada yanında bulundurdukları poşetleri kullanıyor veyahut kasadan çanta tarzı poşet alıp tekrar tekrar da kullanabilirsiniz ben o şekilde yapmıştım yağmurlu bir Şubat ayında gittiğimden dolayı şehrin güneşli halini gideceğim gün görme şansım oldu bu arada eklemeden geçemeyeceğim ayrılırken üzerşmde sadece kot ceket vardı fakat burada havanın sogukluğundan geldiğimin 2 günü yanımda getirdiğim kışlık montumu giydim ve gezerken daha fazla dayanamadığımdan eldiven ve şapka aldım aman siz ne olur ne olmaz hazırlıklı olun ben bu kadar soğuk olmaz diyordum 7  derece de de malesef yüzüm sonrasında soğuktan kızardı

 

Leave a Reply

